Isnin, 16 Mei 2011

HAPPY TEACHER' s DAY

Selamat selamat selamat HARI GURU.kepada semua kengkawan seperjuanganku ini...walaupun up sikit lecturer kan....sama lah tuh ngan guru kan...

Sempena hari guru nih..mummy nak ucapkan selamat Hari Guru kepada guru/ pensyarah2 mummy dulu.. sebagai student kita mesti sentiasa mengingati guru yang paling kita suka kan, yg paling garang, yang pernah ada kenangan ngan kita takkira yang manis atau yg pahit... dan biasalah student mesti ingat guru atau pensyarah yang memberi markah tinggi kat kita masa sekolah2 dulu..hehe..biasalah kan...itu normal...

ok..ini antara guru yang mummy ingat sampai sekarang...dan sebabnya...

TADIKA..
masa tadika mummy paling ingat CIKGU ZAIMAH..masa tuh mummy sekolah tadika kemas kat paya jaras..huhu..mummy jadi ketua kelas..biasalah mummy nih memang terserlah sifat kepimpinan....hahaha..ye latuh ..tapi bila pakcik van sampai lambat masa balik..mummy nangis..huuuuuuuuuu maluuuuuuu...

SEK RENDAH
masa sekolah rendah..mummy paling ingat cikgu ROSANAH..cikgu kelas masa darjah enam... cikgu ni memang profesional lah..layan murid2 dier sangat baik... dan cikgu ROSLEAINI..cikgu nih cikgu tarian..wow jangan tak tau..mummy dulu penari sekolah tau..huhuhu..masa pesta senirama....tarian tradisioanl tau....dan paling tak leh lupa ARWAH CIKGU OTHMAN  ... cikgu nih...cikgu yang mengajar mummy main hoki..sangat baik hati..pas habis latihan hoki..dier akan hantar mummy balik nak motor dier..dan berita kematian dia yng kemalangan masa nak datang sekolah dilanggar lori tuh sangat mengejutkan mummy..mummy ingat lagi masa tuh mummy datang awal ke sekolah..biasalah sekolah pagi kan datang awal.dan bila berita tuh mummy dengar..memang mummy nangis sangat2 masa kat sekolah tuh... al-fatihah untuk arwah.... TERIMA KASIH CIKGU..selamat hari guru..

SEK MENENGAH
haaa masa sek menengah...mummy paling ingat UST AZAM..ust nih mmengajar bahasa arab mummy dari tingkatan 1 hingga tingkatan 3.... ust nih memang memberi inspirasi pada mummy dari segi pengajarannya ...cara dier mengajar mummy sangat suka...mimik muka..membuatkan mummy mendapat keputusan cemerlang dalam bahasa arab masa PMR..yuhuu mummy dapat A...dan masih teringat.. semasa nak ambil result PMR..lepas sahaja pintu pagar sek tuh..mummy lalu kat dewan ..ustaz dah tunggu kat situ..ucap tahniah..mummy terpinga2..kenapa ucap tahniah..pastu pas mummy amik result..ustaz lah mummy cari dulu nak cakap terima kasih bebanyak..ye la nak tau kenapa mummy suker sangat..sebab masa sekolah tingkatan satu dulu ..hari mula2..cikgu ada bagi tau siapa nak masuk kelas arab... mummy terpikir apa kata mummy cabar diri mummy amik arab untuk PMR..dan mummy pun masuk kelas tuh..mummy yang tak tau apa2..memang bermula dari ZERO..belajar arab....sedangkan kawan2 kelas mummy semua nya pernah belajar arab sebab masa sekolah rendah dari darjah 1-darjah 6 meraka pergi sekolah agama...maksudnya petang sekolah rendah , pagi sekolah agama..diorang ada basic... mummy yg tak tau apa2 nih baru nak belajar..tapi alhamdullilah berkat usaha, doa dan tawakal dan berkat tunjuk ajar ustaz ni..mummy berjaya dapat A..satu2 nya A yg amik arab masa tuh..wah bangga jap..hehe... TERIMA KASIH USTAZ ..SELAMAT HARI GURU....

selain itu..terima kasih juga kepada CIKGU PARIDAH...cikgu nih..adalah cikgu persatuan PAndu PUteri mummy ..mummy dulu sangat aktif berpandu puteri... jawatan tertinggi mummy adalah ketua pasukan merangkap komanden...haha...suker jerit nyer pasal ..amik ko..jadi komanden... TERIMA KASIH CIKGU..selamat hari guru..

MATRIKULASI
haa..mummy matrik kat UM ..ASASI um..kolej 11 ...sapa pernah pg UM mesti tau kan...masa matriks mummy paling ingat ada satu tutor nih..tapi mummy lupa nama dier..lelaki..dah berumur..dier tutor utk fizik... tutor nih sangat kelakar dan cara pengajarannya sangat memberi mummy inspirasi sangat..sebab bila dier mengajar..semua pelajar akan gelak..tapi gelak2 kami tuh kami akan ingat apa yg dier ajar.....dan itulah mummy cuba pratikkan dalam pengajaran mummy....hehehe susah tau nak buat student pandang , dengar apa yg kita cakap kat depan ..taknak bg student tdo..tu kena ada skill tuh...hehehe

UNIVERSITI
mummy berpeluang belajar Di UKM cawangan KL (untuk pelajar sains perubatan sahaja) Kolej Tun Syed NAsir....huhu...mummy teringat kolej kediaman nih..dekat dengan tasik titiwangsa...best..

ha...lecturer yang mummy paling suka.... Dr. Rohi...lecturer nih..memang menjadi kegemaran semua pelajar..mengajar FARMAKOLOGI- kajian ubat ubatan..best lah dier ngajar...ayat dier yg paling mummy ingat..'ring the bell' ring the bell'''''''..hehehe

lagi satu Prof Madya Dr. KAswandi...hehe..nih isteri dier cikgu sekolah menengah mummu dulu..yang takle lupa tuh ..masa tuh exam final tahun 2 mummy..dier masa tuh ngah jaga dewan exam..sebab paper dier..masa dier lalu kat meja mummy ..dier bagi sekeping kertas..mummy pun bukak lah dalam keadaan memandang kat dier..terpinga2..'kenapa bg kertas lak nih..hehe.... mummy bukak..dier tulis..' isteri saya kirim salam..says gudluck' hahahaha..pak kas pak kas..( panggilan yg students selalu panggil)...pak kas nih ajar biochemical ..masa kelas dier..mummy leh jamin..dalam 100% tuh..30 % jer fakta yg lain auta...hahaha..sebab dier suka wat lawak so banyak lawak dari fakta..hehehe..tapi tak kisahlak pakkas..pakkas ajar..kami tetap gak study balik kat hostel..hehe..SELAMAT HARI GURU ....


NOW...
setelah kenangan2 indah bersama guru2 mummy...mengajar mummy bagaimana menjadi guru terhebat, terbijak, TERUNGGU untuk anak2 didik mummy..... sekarang mummy sendiri memilih PENDIDIK sebagai kerjaya terhormat mummy..dan sepanjang 6 tahun mummy mendidik anak2 didikan...bermacam pengalaman tak kira yg manis, pahit, kelat, sayu semua ada...ada juga yg mencabar etika pendidik mummy..namun apa yg mummy boleh katakan...  yang paling mengsayukan hati mummy bila MELIHAT ANAK2 DIDIK MUMMY MENYARUNG JUBAH KONVOKESYEN DAN NAIK KE PENTAS MENERIMA SEGULUNG DIPLOMA...alhamdulliah Ya ALLAH..berkat sedikit usaha didikan ku...mereka2 ini berjaya akhirnya...itulah yang berjaya menitiskan air mata mummy setiap tahun melihat anak2 didik mummy berjaya sewaktu konvokesyen... sebagaimana gembiranya hati mak ayah mereka melihat anak2 mereka berjaya, sebegitulah juga hati mummy sayu gembira melihat mereka.....

dalam doa mummy seharian..tak pernah tinggal sebaris doa ini...

Ya allah kau permudahkan lah urusan anak2 didik ku semua,

Ya Allah
bukakan lah hati anak2 didikku dalam menerima pengajaranku,
tabahkan lah hatiku sepanjang memberi didikan
dan beri lah kejayaan cemerlang setanding usaha2 mereka dalam mengejar kejayaan...
amin...


sesungguhnya jika ada sekelumit hati ini terasa tersentuh dengan apa2 tindakan mereka yg mengguris hati, ketahuilah mu Ya allah , aku adalah insan yang hina lagi lemah... sesungguhnya aku amat mengasihi mereka sebagai anak2 didikku..dan segala cubaan dan rintangan dalam mendidik mereka merupakan cabaran untukku untuk lebih unggul dan maju ke hadapan....


SELAMAT HARI GURU..UNTUK MUMMY !!!!

1 comments:

yaNa on 18 Mei 2011 2:35 PTG berkata...

alfatihah buat arwah cikgu othman..
dia mmg cikgu muzik aku ms darjah 5 x silap..

dia pon mmg pengajar team hoki..
kehilangan dia mmg sgt2 terasa..
moga cikgu aman bahagia di sana..

 

supercutemummy....ME.... Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template and web hosting