Isnin, 19 Mac 2012

Penang & Ballons

haaaa dah nak berabuk blog nih ek...sebab mummy malas sikit nak tulis sejak kebelakanga nih..banyak aktiviti kami bulan mac nih....ok lah mummy rangkumkan semua lah dalam satu post ..senang kan..

awal mac baru nih pada tanggal 12 mac..kami satu family berlepas ke pulau pinang utk program dengan student mummy kat sana... kami naik airasia pepagi buter lah...sian anak2 mummy kena bangun awai yer...takper lah ...nak berjalan nyer pasal..flight kol 8.30 pagi..we all lambat sebenarnya..maka en hubby pun pulun drive sampai 140km/j...waaaaahhhh...akhirnya sampai ngam2 ..huhuhu...sib baik tak tertinggal..waaaa

sampai airport bayan lepas...alahai..ingatkan bolehlah duk sana bersenang lenang..sebab bas datang amik kol 2.30ptg memandang kan kami sampai jam 10pagi..maka ke manakah kami nak pegi..airport penang masa tuh tgh renovate..banyak kedai tutup...bangunan berabuk..aduhai..terus mummy kena reno building syndrome...hahahaha wat syndrome sendiri...mummy nih sangat alah pada habuk yer...makan akan berselsema lah sepanjang hari...dahlah duk penang 3 hari...memang sengsara lah mummy...

penat dan happy pegi penang..main pantai...dan buat pertama kali damia tak takut dgn pasir pantai..boleh duduk2 wat sandcastle lagi..gud damia...sampai taknak balik lah pulak...mula2 tuh nangis nak jalan kat pasir pantai..dami nih dia pe'el dia sangat menjaga kebersihan ok...macam beberapa situasi berlaku yang menunjukkan dia macam tuh

1. nenek dier suka beli barang basah kat kedai runcit dekat dgn rumah....paham2 jer la kan kedai jual barang basah ...mesti ada daging2 , ayam semua kan..dan ada lalat..disebabkan byk lalat dier sanggup duk dlm kereta sementara nenek beli barang...sebab kedai tuh byk LALAT...

2. kalau dia dah main peluh2..mesti nak mintak mandi..walaupun mandi itu bukan satu kegemaran dia..tapi kes peluh nyer pasal...rela mandi ok..

3. damia nih jenis takkan main PASIR..kalu jalan2 mana2 ker..kat umah kat mana2 lah...selalu bebudak kecik akan main pasir ...kutip pasir kan..dia mmg dari kecik TAK PERNAH MAIN PASIR...tak kisah lah pasir kat jalan atau pantai...sebab tuh very jakun dan nangis klu jalan atas pasir tanpa kasut..

4. tangan kotor sikit akan mintak dettol ye u all untk disinfektan..taulah mummy dier mmg supply dettol setiap kali keluar kan...kata dia " mummy kotor lah ada bakteria'"...haishh....mentang2 mummy dia ajar bakteria kat kolej..pas ke anak pun tau bakteria apa...

5. paling marah bila adik die jalan tak pakai kasut....yang si adik lak selamba jer...mmg bergaduh lah dua orang tuh..

haaaa tu lah ye..eh sambung citer penang nih...

hari pertama sampai penang kami jengjalan jer kat gurney..makan pasemboq..hahah..susah nak nyebut..nak dijadikan cerita ..kelakar lah weehh..

bas turun kat gurney plaza..dan kami diberi sejam jer berjalan2 kat sana sebab kol8.30 bas nak balik dah..ok..kami ke plaza dulu utk makan...dan pastu papa ajak gi beli pasemboq kat padang kota tepi tuh...mmg sudah diingat kan oleh tourist guard kami..kalu amik yg pelik2 jawabnya mahai lah pasemboq tuh....ok fine..kami tak tau pun kat mana nak beli pasemboq tuh...tgk tepi2 cam kedai cina...hayya..boleh ke nih...hayya...halal ke...jalan jer le...pastu mummy ternampak ada satu nih kedai mamak camtuh lah..siap gantung tulisan jawi lagi..tapi kedai dia di kalangan kedai cina2 tuh...hayya..boleh kenih..dh gi dekat...mummy siap amik pinggan dah nak amik ...pastu papa cam musykil..dan buat helah...
papa" eh damia nak beli bubble ek...ok kita gi beli dulu ek..
mummy terus dapat tangkap riak muka papa yg sebenarnya nak kata (eh ni cam tak halal jer)
hahahah maka mummy pun sahut
"ok lah beli bubble kakak dulu yer...jom jom"
hahahaha lawak lakonan mummy dan papa masa tuh...
pastu disebabkan nak merasa gak pasemboq tuh..gi lah tanya polis tepi jalan tuh kat mana kedai melayu islam..
dan ditunjukkammya lah kat sebelah sana rupanya..
dah beli...gelak2 lah papa..sib baik tak ikut mummy...klu tak tah halal tah tidak tah...hahahaha..

hari kedua di penang...kami duk motel jer...students dah jejalan...sebab mummy dah tak larat...selsema nyer pasal...petang sikit kami dah busan duk motel..mummy pun ok dah sikit....papa ajak gi jalan....ok jejalan lah naik bas rapid penang tuh ker quensbay mall...balik naik bas persiaran ..malam tuh lak ada BBQ kat tepi pantai sampai tgh malam...penat lentok lah anak2 mummy mlm tuh..

hari ketiga kami mkn nasi kandar line clear kat sana pastu pg snake temple dan terus ke airport...hantar mana2 student yang naik flight awai..depa naik dulu..dan disebabkan mummy nyer flight malam..waaaaa....maka mummy pegi jelalan dulu lah kat penang bridge...hehehe..dan sampai masa check in flight..kami pulang ke tanah air sungai buloh..sampai umah jam 12 malam...penatnyer..

di patai miami batu feringgi

kat queenbay mall

adani bucuk

ni lak cerita hujung minggu baru ni...haaa... semalam kami ke HOT AIR internationa kat putrajaya....pes time lah pg nih ....cam best jer...kami kuar rumah jam 4pm sampai dalam jam 5.30 camtuh..jalan masuk ke precint 2 tuh agak jem lah tapi boleh lah nak jenjalan...papa cari parking lama gak..dan nasib baik ada kereta nak keluar..dan tempat tuh lak dekat ngan tapak pesta...nasib baik....

hot air ballon kat atas tuh
apa ada kat sini...ada hor air ballon lah...heheh..besau lah.....ada tapak pesta jualan...ada tapak extreme park..yang main zorb ball, water zorb ball, go cart, mini cycle, wall climbing...ramai manusia ya allah...sampai mlm lah kami duk sana berjalan2.... layan gambor ...penat dah tuls nih..
zorb ball kat belakang tuh
yeayy..kami dpt naik hot air ballon...

kagum adik dan kakak tgk ballon

supercutemummy....ME.... Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template and web hosting