Khamis, 15 Julai 2010

jalan-jalan: SABAH DAY 1

kali nih opis mummy wat family day ke sabah..kota kinabalu..bercuti selama 3 hari dua malam...flight berlepas pada jam 11 pagi hari jummat dan tiba di KK jam 1.30...ambil masa dalam 2 jam setengah gak...masa nak check in luggage kat LCCT , dah check in barang2 semua...disebabkan check in lambat kerana menunggu beberapa orang yang tak tepati janji(orang suh datang kol 9 kat LCCT , sampai kol 10.30) aduhai..kelam kabut laa ketua rombongan...menyebabkan IC papa hilang...klu takde IC camner nak masuk ...hayoo..mummy dah bengang dah...lain kali check in AWAL....ni lah akibatnya..yang ada anak tecit2 pun leh sampai awal ..ni kan lagi yang bujang patutnya awal lah sampai..dah susahkan orang...dalam papa mencari2 tuh....mummy dah down dah...rasa cam taknak pegi..separuh rombongan dah masuk ..tinggal mummy, papa, mia ngan ketua rombongan...hmmmm tunggu2..cari2...akhirnya  papa jumpa IC dier bawah keyboard pekerja yang jaga luggage tuh...budak pompuan tuh memang..*&^^%%$$##..sewel...dah lah tak educated...patutlah keje kat situ..tekan2 keyboard jer..akhirnya kami dapat masuk dah kamilah yang last sekali naik flight tuh..sebab papa suh pekerja kat situ jangan bagi lepas selagi kami tak masuk kerana pekerja diier yang careless meletakkan ic orang merata-rata...

tu kisah sakit hati..nih kisah bermula bila dah sampai di KK airport lak...nasib baik happy jer smua...dah ilang sakit hati mummy...sampai kat KK ada bas yang disewa khas oleh rombongan kami sepanjang kami berada di sana..coach VIP tuh hanya ada 3 bijik bas camni jer kat sabah..n we r the one yang dapat naik..ada 26 seats jer bas nih...memang sangat selesa

dari KK airport kami pegi lunch kat foodcourt area situ..then terus ke KUNDASANG yang mengambil masa perjalanan 2 jam ke sana..kilometer ke sana hanya 52km dari bandar KK tapi ambil masa lama..sebab jalannyer berbukit bukau..kami bertolak ke kundasang jam 4pm lebih kurang dan sampai jam 7pm..

kami menginap di ZEN GARDEN RESORT...tempatnyer macam cameroon sejukkkkk....sesampai jer terus pegi makan dinner..menu yang disediakan adalah steamboat...hmmm lambat lah nak makan sebab kena masak sendiri...mummy malam tuh tak lalu sangat nak makan...tak taau napa...jeng jeng jeng...

pas makan kami masuk bilik...semua dapat IRIS SUITE..bilik yang cantik dan besauuu...malam tuh ...tido time....

nanti sambung lagi DAY tuh k..tunggu...

supercutemummy....ME.... Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template and web hosting