Selasa, 23 Ogos 2011

HAPPY 4th ANNIVERSARY

tanggal 19 ogos 2011 genaplah 4 tahun mummy dan papa bersama di bawah satu ikatan perkahwinan..
'SELAMAT ULANGTAHUN PERKAHWINAN TO MY LOVELY HUBBY...'
mengimbas kembali tarikh ini 4 tahun dulu....aduhai.....kelakar gak...




19 ogos 2007 ..masa tuh jam 5pm camtuh kami di akad nikah oleh tok kadi kawasan mukim umah mummy...dengan baju serba putih krim...kami disatukan dengan sekali lafaz.... masing masing bergenang air mata saat terpisah beralih tanggungjawab dari En Razman( abah mummy) ke bahu  En Norafizul...my hubby...terkenang kisah saat mula bertemu...di UKM KL...masa sesi amali kami satu kumpulan dan pernah menanyakan pasal mummy pada kawan mummy samada mummy dah ada pakwe ke belum (heheh ni sumber cerita dari mulut papa sendiri..dier cerita lepas kami kawen...kira korek korek rahsia la ni)...tapi hajat papa tak kesampaian sebab masa tuh mummy ada pakwe ...hihi....so kami melalui kehidupan sbg pelajar U selama 3 tahun di UKM...macam biasa..ada masa suka..gaduh...masam muka...macam macam lah....sejak dr papa bertanyakan mummy masa sesi amali tuh...dier cari lah dulu makwe lain....so dier couple ngan orang lain..mummy pun masa tuh ada couple...jodoh penentu segala ...kami masing masing berpisah ngan couple masing masing..dan bertemu kembali semasa majlis konvo kami.....hehehehe....so sweet.....kan kan..perasan lak mummy....rasa nak cerita detail tapi banyak lah pulak kang....lain kali lah yer..

ok sambung cerita mulai saat akad nikah itu kami lalui onak duri alam perkahwinan bersama ...suka duka...ria gumbira ...mula mula duduk ngan famili mummy ...
3 bulan pertama....mummy disahkan mengandung...masa tuh terdetik nak cek sebab papa yang alami alahan....sakit kepala..nak muntah ,...eh eh dier lak yg lebih....pastu kandungan tak lama ...keguguran pada usia kandungan 12 minggu....mummy sedih...papa sedih gak tapi cover line...hehe...dia ckp..'alah takpe guguur tak semestinya tak boleh pregnant....'

then pada tahun 2007 ..mummy disahkan mengandung lagi....tanggal 23 nov..lahirlah Nur Maysaa Damia...
*damia- umur 2 hari dipangku papa*

kemudian kami tatang damia bagai minyak yang penuh.... my hubby memang ringan tulang...klu dikejut mummy untuk buat susu damia...akan bangun buat susu pastu pas kat mummy..mummy susukan damia...damia dah besar....celah ketiak papa dier gak die gi tuju tidur...klu tdo kat tengah2 antara mummy ngan papa..esok pagi mesti terkepit kat celap papa...hehehe..anak papa tul...

kemudian pada tahun 2011 kami dikurniakan lagi cahaya mata kedua...Nur Malisa Adani
*adani- usia baru beberapa minit dipangku papa*


kini adani sudah naak masuk 6 bulan....mulut bising..cot cek cot cek....tiap2 malam tido ngan papa...panttang nampak papa...terkekeh kekh gelak...klu papa tak tegur...adani tegur dulu....adani adani.....

kini lengkaplah kami beraya tahun nih dengan kehadiran 2 cahayamata puteri dua dua....

semoga perkahwinan mummy dan papa berkekalan hingga akhir hayat.... sentiasa memaniskan detik detik bahagia bersama.. dan semoga anak2 penyeri kehidupan sentiasa....

LOVE YOU HUBBY,
MAHAL KITA
SELAMAT ULANGTAHUN PERKAHWINAN ke 4

ayu * afizul




1 comments:

yaNa on 23 Ogos 2011 3:04 PTG berkata...

hepi annv kowg!
dikurniakan puteri2 yg tomey..
moga famili kowg trus dlm rahmatNya jua..amen

 

supercutemummy....ME.... Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template and web hosting